27 septembra, 2010

Posledná spasená generácia zomrela

Pred niekoľkými mesiacmi som napísal článok o poslednej spasenej generácii (tu je link – iba po anglicky). Písal som tam o svojej prastarej babke, ktorá bola poslednou veriacou v našej rodine. Písal som, že je už veľmi dlho chorá a že to s ňou nevyzerá moc dobre. A tak sa aj stalo – včera večer zomrela.

V piatok večer som sa dozvedel, že je zase v nemocnici a že tento krát sa z nej už asi nevráti. V tom som pocítil silné volanie od Pána, aby som šiel za ňou do nemocnice do Piešťian a aby som jej poslúžil modlitbou. Vzal som auto (k tomu sa ku mne pripojil zvyšok rodiny) a odišiel som. Keď sa s ňou už všetci lúčili, tak som ich požiadal, aby šli napred a nechali ma s ňou ešte chvíľu samého.

Bola úplne slabá a nevládala už hovoriť, no očividne ma spoznávala (deň predtým vôbec nereagovala na ľudí okolo seba). Pozeral som sa jej do očí a snažil sa ju upokojiť s tým, že som tam a že Pán Ježiš je tam s nami a že nás miluje. Aj napriek tomu, že som s ňou bol iba 1x za posledných niekoľko rokov, cítil som, že som si s ňou bližšie ako ku komukoľvek inému. Spojenie skrze Ducha Svätého v Kristovom tele bolo tak skutočné a silné, že aj napriek tomu, že nebola schopná nič povedať bola medzi nami komunikácia – neviem to presne popísať, ale viem, že sme si v tej chvíli boli veľmi blízko.

Pre mňa osobne bolo na tom najťažšie to, že sa pozerám do očí poslednému kresťanovi v našej celej známej rodine. Vedel som, že v deň keď zomrie, tak tu ostanem iba ja. No na druhej strane som bol vďačný Pánu Bohu za dve veci:
  1. Nedovolil, aby jeho vyvolené deti vymizli z tejto rodiny úplne (aj keď to trvalo celé dve generácie, kým vzišlo nové dieťa z tejto rodiny do Božej rodiny).
  2. Požehnal moju prastarú babku tým, že jej oči uvideli ďalšiu generáciu Božích služobníkov.
Prosím Vás, ak Vás Pán Boh povedie, modlite sa spolu so mnou za moju rodinu. Aby si Pán Boh použil smrť mojej prastarej babky na oslavu svojho slávneho mena skrze spásu ďalších ľudí.

O pár dní bude pohreb. Všetci budeme smútiť. Ale ja budem jediným z celej rodiny, ktorý bude smútiť s nádejou. S nádejou v Boha, ktorý vzkriesil Pána Ježiša Krista a pri jeho druhom príchode vzkriesi všetkých, ktorí zomreli s vierou v toho, ktorý žije naveky. Všetci budú iba smútiť, lebo si budú myslieť, že je koniec. Ja budem smútiť s nádejou. Smútiť preto, lebo je koniec jej pozemskému životu. S nádejou preto, lebo viem, že je to iba otázka času, kedy sa pridám k nej a celému zástupu svätých, pri oslave Svätého Boha.

Povedal jej Ježiš: Ja som vzkriesenie a život. Kto verí vo mňa, bude žiť, aj keď umrie. 
Nik neumrie naveky, kto žije a verí vo mňa. Veríš tomu?
Evanjelium podľa Jána 11:25-26

Žiadne komentáre: