17 októbra, 2010

John Bunyan: Cesta pútnika

Ako som na ceste z Banskej Bystrice počúval audio knihu od Johna Bunyana, zaujala má táto krátka oslavná pieseň, ktorú si šťastný Kresťan spieval po tom, čo našiel pokoj a radosť.

Thus far did I come
With my burden of sin
And nothing could ease
The grief I was in.
But when I came hither
The burden I lost!
And I found peace and joy
At the foot of the cross.

- - - - - - - - - -

Potiaľto som úpel pod bremenom hriechu.
V žiali nik mi nedal slovka pre útechu.
Pod krížom, tu, z tohto blaženého miesta
k slobode a blahu začína mi cesta.
Až tu padlo ťažké bremeno mi z chrbta,
roztrhla sa reťaz, uvoľnili putá.
Dobrorečím krížu, dobrorečím hrobu,
Tomu, čo smrť za mňa strpel,
bolesť, pekla zlobu.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

"Tomu, čo smrť za mňa strpel, bolesť, pekla zlobu." - silná veta. Hlavne to spojenie "pekla zlobu" by bolo zaujímave rozobrať z teologického hľadiska. Každopádne mi to pripomenulo takú úvahu, ktorú som nedávno čítala, ohľadne utrpenia Ježiša Krista v Getsemane. O tom, že to nebol strach z fyzického utrpenia, ktorý spôsobil, že Kristus potil krv. John Stott v knihe Kristov kríž píše: Svoje utrpenie označuje JK za horký kalich. Čo je tým kalichom? Je to fyzické utrpenie, ktorému sa chce vyhnúť? Nemyslím. Jeho fyzická a mravná odvaha počas celej jeho verejnej služby bola nezdolateľná. Kalich, ktorému sa chcel vyhnúť je niečo iné. Nesymbolizoval ani fyzickú bolesť z bičovania, ani duševnú úzkosť z pohŕdania a odmietnutia jeho vlastným ľudom, ale skôr duchovnú agóniu z toho, že ponesie hriechy sveta – inými slovami, že bude musieť zniesť Boží súd, ktorý si tieto hriechy zaslúžili." Vďaka Pane, že si to vytrpel namiesto nás...

Anonymný povedal(a)...

Drahy priatel.
Dovol mi ti napisat par slov prosim ohladne tvojho prispevku.
Moc dakujem za to Panu Bohu,ze je vela ludi ktory Ho hladaju.
Ako je napisane,...kto Ho hlada tomu sa da poznat...
Vies,Pan Jezis nemal strach so sudu,ako pises.Lebo vedel vsetko,co sa bude diat.
Jeho najvacsia bolest bola ta,ze pocitil odlucenie od svojeho Otca po tom,co na Neho dopadli aj moje hriechy.Povedal to slovami,,Boze,preco si ma opustil?,,
Boh ho neopustil,ale hriech sposobuje odluku a robi priepast medzi hriesnikom a Panom Bohom.
Ciastocne to zazivam vo svojom zivote.Na svojej puti.