22 septembra, 2011

Radujte sa! - sladký príkaz

Už je tomu rok, čo v CB-čkárskom časopise Dialóg bol uverejnený môj článok, ktorý teraz (konečne) dávam aj sem na blog.
Marek
*                      *                      *

Dnes ráno sa mi pokazil notebook. Jeho oprava môže byť drahšia, ako kúpa nového. Som študent, takže nemám peniaze nazvyš. Otváram si Bibliu a nachádzam Pavlove slová Filipským: Ustavične sa radujte v Pánovi. Opakujem: Radujte sa! No ja sa neradujem – čo sa pokazilo?

Niekedy sa mi stáva, že mi v živote jednoducho chýba radosť. Pýtam sa sám seba, či je to preto, že niet takej radosti, ktorá by ma naplnila, alebo iba zabúdam na Radosť, ktorá je mi vždy na dosah ruky? Z toho, čo Pavol hovorí sa zdá, že radovať sa je Božím príkazom. Radujte sa! No je sladkým Božím príkazom. Naučil som sa totiž, že radosť nie je voliteľná časť kresťanského života, je povinná. Boh naozaj túži po tom, aby som sa radoval! Ale kde nájdem túto radosť? Nájdem ju predsa v ňom! Veď sám Pavol píše: radujte sa v Pánovi. Boh mi neustále hovorí: Marek, chcem, aby si sa radoval. No chcem, aby si sa radoval vo mne.

Dôvod, prečo Bohu tak moc záleží na tom, aby som sa radoval práve v ňom je jednoduchý: jedine on sám mi dokáže poskytnúť tú najväčšiu a najplnšiu radosť. Pravda, vo svete sú veci, z ktorých sa teším, ale táto radosť je dočasná, rýchlo stratí svoje čaro. Boh mi sľubuje radosť v ňom. Radosť, ktorá nekončí.

Trvalo to chvíľu, kým som sa v Bohu naučil vidieť túto radosť. No návod je jednoduchý: treba sa pozerať na neho. Radosť nachádzam v Božej kráse, v tom, kým Boh je pre mňa. Radosť nachádzam v tieni kríža jeho Syna, ktorý na ňom visí pre moje hriechy. Radosť nachádzam v Božej spravodlivosti, záchrane, láske a milosti, ktoré sú všetky hlasne zvestované z kríža. Naučil som sa, že cesta ku radosti je cesta ku krížu.

Tým, čo sa učia vierou prenášať vrchy sa radí: Nehľaď na veľkosť hory, ktorá je pred tebou, ale hľaď na veľkosť svojho Boha, ktorý stojí vedľa teba. Pretože môj Boh ľahko schová do svojho tieňa akúkoľvek horu, ktorá stojí predo mnou. Pretože radosť z môjho Boha a v mojom Bohu ľahko prežiari aj ten najväčší smútok a naplní aj tú najväčšiu prázdnotu.


Dôvod, prečo niekedy nezažívam radosť je jednoduchý – pozerám sa zlým smerom. Upierajme zrak na Ježiša, pôvodcu a završovateľa našej viery. Pre radosť, ktorá sa mu ponúkala, pretrpel muky na kríži (Hebrejom 12:2). Skúste a presvedčte sa, aký dobrý je Hospodin (Žalm 34:9). Plnosť radosti je v [jeho] prítomnosti. Po [jeho] pravici je večná blaženosť (Žalm 16:11)

Žiadne komentáre: